KultúrDuó

KultúrDuó

Eine schrecklich nette Frank Sinatra

2016. december 18. - Potpolett

Voltunk a RAM-ban megnézni a Frank Sinatra - A hang c. musicalt. Messziről indítok.

Amikor gimnázium elején bekötötték hozzánk a kábeltévét és én a szekrény tetején levő tévémen először pillantottam meg az Egy rémrendes család sorozat epizódjait, az életem megváltozott örökre. Évekig odavoltam David Faustinoért (aka Bud Bundy), akkor vált örök kedvenc színésznőmmé Christina Applegate, akiért még a Samantha Who-t és az Up All Nite-ot is végigszenvedtem. Emiatt a sorozat miatt kezdtem el az amerikai popkultúra iránt érdeklődni és észrevenni érdekes dolgokat, mint mondjuk a cameo-k. Megtudtam életem első fun factjeit, amelyekkel végig égethettem magam hátralevő gimnazista éveimben. Tudtátok pölö, hogy Ed O'Neill (aka Al Bundy) a valóságban is atléta volt? Vagy, hogy Peggy Bundynak (aka Katey Sagalnak) a vörös izé a fején nem a haja: parókát hordott végig? Vagy, hogy amikor Kelly Bundy a "Barátok" (aka. Friends) c. sorozatot nézi, megtetszik neki az egyik szereplő (Joey aka. Matt LeBlanc), akivel egy korábbi Rémrendes család epizódban még egy párt alkottak?:) Na, ugye, hogy mennyire érdektelen tények ezek?:D

És még egy dolgot kaptam a Rémrendes családtól. Frank Sinatrát. A főcímdal nagyon tetszett nekem, utánanéztem, kié. Megtudtam, hogy Frank Sinatráé. Később azt is megtudtam, hogy a Sinatra örökösök letiltották a főcímdalt, így a későbbi évadokban már egy másik opening zene volt, a DVD-ken meg már az első évadon is. Csak hát mi itt a vadkeleten ezt nem tudtuk meg, hiszen az openinget egyszer leszinkrózták, aztán ennyi, mindig ment alatta a régi zene. Love and marriage.

Az opening ilyenből:

Ilyen lett. Vagyis a dal instrumentális verziója így szól:

 

Egyébként ennek hatására vettem egy Frank Sinatra feldolgozás CD-t, amiben Gálvölgyi volt Sinatra és a Cotton Club Singers énekeltek. Közepesen szar volt.

Na, de így jutunk vissza a RAM-hoz és az esténkhez. Először is, megalázó volt, hogy fizetni kellett a ruhatárért, a 10.000-es jegy mellé még 400 Ft-ot. Nem tudtunk semmit az egészről, csak azt, hogy Sinatra dalok lesznek.

Pozitívumok:

  • hallottuk is az összes dalt, amit ismertünk tőle
  • hallottunk újakat is
  • érdekes részleteket tudtunk meg Sinatra magánéletéről és politikai jelenlétéről
  • hallottuk Nancy Sinatrától a Bang Banget is
  • minden dal angolul volt, nem érezték a fordítási kényszert

Negatívumok:

  • az énekesek szörnyű angol kiejtése
  • a hangosítás miatt nem hallottuk, ha beszéltek zene közben és a daloknak is csak minden 2. sorát értettük emiatt
  • rengeteget bakiztak a táncosok: nem tudta felemelni a lányt, nekiesett a színpad hátuljának, nem tudta a színész kezébe adni a stólát
  • rengeteget bakiztak az énekesek beszéd közben
  • a végén a tapsoláskor nem mosolyogtak a színészek, csak a táncosok
  • Vastag Tamás iszonyatosan meg van hízva, ahhoz képest, hogy 3 évvel fiatalabb, mint én. Olyan sokkoló érzés volt viszontlátni sok év után, mint Lauren Grahamat az új Gilmore Girlsben.

De Istenem, Istenem, annyira hiányzott már, hogy színházi előadáson tapsoljak! A terhességem eleje óta nem voltunk ilyen helyen, és az már egy éve volt!:)

Love and marriage, love and marriage,
It's an institute you can't disparage.
Ask the local gentry,
And they will say it's elementary.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturduo.blog.hu/api/trackback/id/tr3912056161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása