KultúrDuó

KultúrDuó

Egy gyors hétköznapi recept kisgyerekes szülőknek

2017. január 25. - Potpolett

Ha főzök, szeretem, ha akkor van kész, mikor éhes vagyok és persze gyorsan. Megosztom veletek is a tökéletes receptet, amit az ember 10 perc alatt meg tud főzni, vagyis addig, míg a gyerek alszik vagy eljátszik valamivel.

Így készül a puliszka!

Amit vegyél elő: 6 dl víz, 20 dkg kukoricaliszt, 1 löttyintésnyi tej, 1 doboz túró (juhtúróval a legjobb), 15 dkg sonka/szalonna, savanyúság.

Amit tégy: Öntsd bele egy edénybe a vizet, löttyints hozzá egy kis tejet! Tegyél bele borsot, sót (nagyon sótlan lesz a liszt miatt!) és egy kiskanál olívaolajat. A túrót morzsold bele és keverd el! Amint felforrt a víz, folyamatos keverés mellett rakd bele az összes lisztet (én kézi habverővel szoktam simára keverni: gyors és hatékony). Ez kb. 2 perc keverés után kész van, tedd félre. Tetszés szerint további 2-3 perc alatt pirítsd meg a szalonnát/sonkát! Tedd a kész puliszka tetejére!

Céklával, kovászos uborkával isteni finom! És így akkor eszel, amikor éhes vagy, és a gyerek se szenvedett addig a hiányodtól nagyon!:) Egyébként, ha a gyerek már eszik szilárdat, ebből nyugodtan ő is tud ebédelni. Bertie (11 hónapos) kifejezetten szereti egyébként.

(Apám az elkészült puliszkát még bevágja pár percre a sütőbe, hogy rápiruljon a teteje és tejföllel/sajttal tálalja. Ezt is érdemes kipróbálni. Én nem szoktam, mert úgy már nincs meg a gyorsaság és egyszerűség előnye.)

puliszka.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturduo.blog.hu/api/trackback/id/tr512155057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása